Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Replant Art Aps CVR: 42356751
Fynslundvej 17
6640 Lunderskov
TLF: 53 33 27 79 
info@replantart.com


Betaling


Replant Art modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard,
Mobilepay, Visa Electron, Maestro og Anyday.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det
resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så
længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle
webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:
www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper


Fragt


Fragten er gratis på alle ordre over 500 kr og kan sendes til både din privat adresse, arbejdsplads eller
pakkeshop.
Vi sender med GLS og DAO og leveringstiden er 3-5 hverdage. 
Du vil modtage et Track &Trace-nr. via email eller- sms, så du kan følge din pakke når den
er sendt afsted.


Fortrydelsesret 


Som forbruger har du 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 100 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@replantart.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Det er ikke muligt at benytte fortrydelsesretten hvis produktet er taget i brug, den gælder kun hvis produktet er ubrugt og i original emballage.  

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Returnering  


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en
skade under transporten.


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb kan du dine penge tilbage. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden
leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.


Returvare skal sendes til:
Zellert.com Pakkecenter

Att: Replant Art

Vævervej 16B

7490 Aulum


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

 

Fortrydelsesret ved erhvervskøb
Der er ingen fortrydelsesret ved B2B. 


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Zellert.com Pakkecenter

Att: Replant Art

Vævervej 16B

7490 Aulum


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på TLF: 53 33 27 79 eller e-mail info@replantart.com Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online
klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger til GLS fragt, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Replant Art Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og
behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på replantart.dk er Replant Art Aps. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@replantart.com.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12.01.2023